Home > fietsen, hardlopen, Nederlands, triathlon, zwemmen > Doelen voor 2012

Doelen voor 2012

Ja, natuurljk ben ik Jacomina keihard aan het nadoen, maar hij stond al op het programma en het is sowieso een goed idee. 2011 was qua sporten een beetje een rommeltje, van alles door elkaar en alles net niet zoals ik wilde. Met als klein drama ziek worden op het moment dat het er toe doet. Verder is het wel handig om een beetje orde in de chaos te brengen en mij kennende overdrijf ik dat op deze manier😉.

Lang of kort is een vraag die mezelf erg vaak gesteld heb de afgelopen weken. Zandvoort (5-40-10) en Borne (6,5-30-4,8) waren twee ontzettend leuke wedstrijden en qua afstand goed te doen. Aan de andere kant hebben de looptechniektrainingen van RunRight en mijn enige sprintwedstrijd ook weer laten zien dat ik in mijn hart toch echt een sprinter ben (en dan hebben we het niet over een achtste triathlon, maar afstanden die ongetrainde mensen kunnen volhouden zonder wandelen).

In 2012 zal ik ook de magische grens van 30 levensjaren passeren. Als ik iedereen mag geloven gaat het dan bergafwaarts, je wordt langzamer, dikker en een midlife crisis komt dichtbij. Nou zal dat allemaal wel meevallen, maar zit er toch een kleine kern van waarheid in en bij een triathlon maakt je leeftijd wat minder uit is mijn theorie.
Ohja, de spikes die ik in 2011 gekocht heb wil ook gaan gebruiken😉

Terugblik 2011

De doelen van 2011 waren simpel:

  • 1500 km hardlopen
  • 2500 km fietsen
  • 15 km < 1:00:00
  • 10 km < 38:00

Het jaar is nog niet helemaal voorbij, maar de afstanden ga ik bij lange na niet halen. Hardlopend ga ik op een kleine 1100 km uitkomen en fietsend een krappe 1900 km. De Zevenheuvelenloop had mijn poging voor de 15km moeten worden. Dit jaar lekker getraind, wat langere afstanden gelopen en herstellen van knallen op de bostrainingen ging stukken beter dan vorig jaar. Maar helaas werd ik ruim een week geleden flink ziek, ik leek vrijdag hersteld, maar zaterdag ging het weer minder. Nu dan nog twee pogingen voor de 10km, Run Rondje Rhenoy aanstaande zaterdag en 17 december de Linschotenloop. In Rhenoy rustig van start en kijken wat mijn lijf nog wil doen, dan hopen dat 17 december alles weer top is en ik in ieder geval één doel haal.

Het plan voor 2012

Het plan is om een paar goede sprints te lopen (100m + 200m) en als het sprintseizoen is afgelopen voor de langere afstand te gaan. Met als afsluiter een halve marathon in december. Een niet al te amibtieuze tijd, maar een mooi voorproefje voor 2013. Ik weet dat dit voor de meeste triathleten warmloopafstanden zijn, maar kom een keer meesprinten zou ik zeggen😉

Daar komen ze dan:

afstand tijd km/h min/km
100m <12.50 28.8 km/h 2:05/km
200m <25.00 28.8 km/h 2:05/km
10km <38:00 15.8 km/h 3:48/km
15km <1:00:00 15.0 km/h 4:00/km
21.1km <1:30:00 14.1 km/h 4:16/km

De wedstrijdplanning

Dan de wedstrijdplanning. Zandvoort en Borne staan bovenaan de lijst! Ze passen niet echt bij mijn doelen, dus zal de focus vooral op het wat kortere werk leggen, maar alleen al meedoen is gewoon erg leuk. Meedoen aan Borne betekent waarschijnlijk dat Eupen gaat afvallen, omdat dit vlak bij Borne zit. Dan wil ik minimaal twee Zomeravondcups doen en eigenlijk wel een keer voor het klassement gaan. Dit betekent dat de Hilversum City Run gaat afvallen, niet erg want ik heb twee keer de slechtste tijd van het jaar gelopen en het parcours is ook niet één van de snelste. Run Rondje Rhenoy is een traditie die ik graag in ere houdt. Dan volgt de Singelloop, mijn PR van 2011, leuk en snel parcours en om de hoek.
De Zevenheuvelen gaat denk ik ook een afvaller worden. Het is een leuke loop, maar wel erg druk en ik weet ook niet of ik het echt 25 euro waard vind.

2013

Leren zwemmen schuiven we door naar 2013 (en mezelf kennende misschien nog wel verder), dit jaar staat in het teken van sprinten!

  1. No comments yet.
  1. No trackbacks yet.

Leave a Reply

